Akció!


A nálunk vásárolt gumiabroncsokat

díjmentesen!

tyre

- szereljük és
- centírozzuk!
Demo Image

Projekt

Az Európai Unió és a Magyar Köztársaság Kormánya által támogatva az Új Magyarország Vidékfejl. Program keretében

Demo Image

Felnik

Új alufelnik forgalmazása
Használt alufelnik forgalmazása

Alufelnik javítása, felújítása

Vulkanizálás - Gumi sütés

A használt gumiabroncs sokféleképpen javítható. A legtöbb esetben a javítások megvárhatóak, helyben elkészülnek. Akadnak azonban olyan esetek, melyeknél komolyabb beavakozásra van szükség.

Ilyen esetben a gumiabroncsot vulkanizálni kell.Általában olyan esetekben alkalmazzuk a vulkanizálást, mikor pl.: a gumiabroncs teljes falvastagságon át húzódó repedéseit kell kijavítani.

A használt autógumi vulkanizálása 150°C hőmérsékleten történik, és 0,5-0,8 MPa nyomáson, a vulkanizálás ideje az anyagvastagságtól függ.

Mi is az a vulkanizálás?

A vulkanizálás mint fizikai kémiai folyamat azt a folyamatot jelenti, amelynek során a kaucsuk láncmolekulái között keresztkötések jönnek létre.

A vulkanizálás mint gumigyártási művelet azt a műveletet jelenti, melynek során a vulkanizálóberendezésben a megfelelő idő alatt a megfelelő hőmérséklet hatására a nyers termékből vulkanizált termék lesz.

A vulkanizáció eredményeképpen a képlékeny gumikeverékből rugalmas gumi lesz. Az anyag térhálósodik, ami megakadályozza, hogy erő hatására a szomszédos láncok elhagyják egymást. Az erő megszűntekor az elmozdult molekulaszegmensek „visszaugranak” eredeti helyükre.

A legnagyobb tömegben használt alapanyagokkal a kémiai reakció sebessége a nagy aktiválási energia miatt 100 °C alatt nagyon kicsi. Ezért a vulkanizálás lényege az, hogy a megfelelő alakú nyers félkészterméket magas hőmérsékleten tartsuk addig, amíg a térhálósodás le nem zajlik. Az időre két okból van szükség. Az egyik ok az, hogy a szerves kémiai reakciók lejátszódásához idő kell (a szervetlen reakciók általában pillanatszerűen zajlanak le). A másik ok az, hogy mivel a gumi (és a gumikeverék) rossz hővezető, ezért lassan melegszik fel (lassan is hűl le); különösen a vastagfalú gumitermékek vulkanizálása tart sokáig. A vulkanizálást le lehetne rövidíteni magasabb hőmérséklet alkalmazásával, de akkor felgyorsulnának más, nemkívánatos kémiai reakciók is (például molekulatöredezés, láncelágazások, ciklizálódás stb.), melyek tönkretennék a gumiterméket.

A vulkanizáció exoterm folyamat, de – mivel a kettős kötéseknek csak mintegy 2%-a vesz részt a reakcióban – az így felszabaduló hő mennyisége elhanyagolható ahhoz képest, amit a fűtéssel befektetünk.

Nem mindig van lehetőség közönséges vulkanizálóanyagok és közönséges vulkanizálási hőmérséklet alkalmazására. Ahhoz például, hogy útközben meg tudjunk javítani egy kilyukadt gumiabroncsot, nagyon kényelmes a „folyékony”, alacsony hőmérsékleten vulkanizáló javító keverék használata, akkor is, ha drágább. Vannak olyan gyorsítók, amelyekkel már alacsony hőmérsékleten beindul a vulkanizáció; itt külön kihívás az, hogy a gyártás során a keverék ne melegedjen fel, vagy a vulkanizálás hatóanyagainak hozzáadása és a késztermék elkészülte között elég rövid idő teljen el.

A művelet alatt gyakran a megfelelő alakú vulkanizálószerszámban, gyakran nyomás alatt tartják a félkészterméket. Ilyen például a teherabroncs, amelyet vulkanizálóformában vulkanizálnak 150 °C körül 1,5-2 MPa körüli nyomáson. Járművek ablaktömítő szalagjai viszont vulkanizálhatók nyomás nélkül is 190 °C-os sóolvadékban.

Felnijavítás

A felnijavítást egy DORUK hidraulikus működtetésű felnijavitó berendezéssel végezzük, aminek a leirása itt olvasható:

- Elektrohidraulikus működtetésű felnijavító.

- Kiváló minőségű nagyszilárdságú acélból.

- Szerelhető kerék méret: 10"-28"

- A berendezéssel fém és alu felni egyaránt javítható.

- A berendezés el van látva esztergapaddal a javítás utáni precíziós esztergálás véget.

- A logikus felépítésnek köszönhetően a berendezése használata egyszerű és gyorsan tanulható.

- Nagy előnye a nyomó fej moduláris felépítése így gyorsan és egyszerűen cserélhető a gazdag alapfelszereltségű kiegészítők egyikére (hosszító, félkör és egyéb nyomó fejek stb..) ami lehetővé teszi mindenfajta sérülés maximális pontosságú és, illesztésű nyomását.

- A felni javító kerékkiegyensúlyozás előtti használatával minimálisra csökkenthető a kerék ütése emellett a kerék kiegyensúlyozatlansága is kedvezőbben alakul.

- Használatával elérhető a kiegyensúlyozás során felhasznált súlyok minimalizálása, amely folyamatos megtakarítás a műhely számára.

- Nyomási erő: 5 T.

DORUK 10” - 28” - hidraulikus működtetésű felnijavitó

Centrírozás

A Centrírozásokat egy M&B WB 690 LCDMonitoros teljesen automata kerékkiegyensúlyozóval végezzük Melynek leírása itt olvasható:

M&B WB 690 - Monitoros teljesen automata kerékkiegyensúlyozó

Felhasználási terület: tehergépjárművek, buszok, személygépjárművek kerekeihez.

Automata adatbevitel a távolság mérő kar segítségével (kivéve kerék szélesség)

Automata mérés indítás a kerékvédő ház lezárásával

Fékpedál a kerék fix pozicionálására, a súlyok pontos felhelyezése érdekében

Kerékemelő a nagy tömegű kereke egyszerű kezelése véget. (teherbírás: 200 kg)

17" LCD monitor látványos grafikával

Statikus és ALU program tehergépjármű kerekekhez.

ALU kerekek esetén irányított súlyfelhelyezés a mérőkar segítségével!

5 ALU program a dinamikus kiegyensúlyozás esetében, ragasztott súly használatával (személygépjárművek esetén)

3 Statikus kiegyensúlyozási program (felüthető, vagy ragasztott súlyokkal) (személygépjárművek esetén)

2 Speciális ALU program PAX gumik mérésére (mm-ben) (személygépjárművek esetén)

Tartozékok:

Alaptartozékok:

Teljes értékű kerékvédőház (indítási funkcióval)

HAWEKA tehergépjármű tokmány

HAWEKA személygépjármű tokmány

súlyfogó

kerékszélesség mérő

Széleskörű alap felfogó adapter készlet